Savetovalište za potrošače u Kragujevcu obeležilo je deset godina rada. Za ovu deceniju borbe za prava potrošača najvažnije je to što su Kragujevčani dobili pouzdano mesto gde mogu da zaštite svoja potrošačka prava i dobiju savet, rekao je Zoran Nikolić predsednik Organizacije potrošača Kragujevac.
– U svakodnevnoj praksi ljudi često dolaze bez ikakvih najava, ponekad bude i redova ispred kancelarije, što nam govori da smo ostvarili cilj, a to je da budemo dostupni i da im pokažemo da uz određenu stručnu pomoć mogu da dobiju sve što treba. Savetovalište je pomoć za samopomoć – rekao je Nikolić i objasnio da je najvažnije da se potrošačima ukaže na njihova zakonska prava i da se naoružaju znanjem koje će primeniti kod trgovca kada sledeći put budu imali problem. Cilj je, kaže on, da se spreči uzrok kršenja prava potrošača i zato su iz Organizacije potrošača Kragujevac pozvali građane da za sve nedoumice pozovu ovo udruženje i na vreme se informišu o svim detaljima. Svečanosti na kojoj su u ime Organizacije potrošača Kragujevac uručene zahvalnice za doprinos i podršku savetovalištu tokom deset godina rada, Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine Republike Srbije i gradu Kragujevcu prisustvovali su brojni saradnici iz institucija, ustanova, preduzeća i privatnih kompanija.
– Organizacija zaštite potrošača Kragujevac je pravi vizionar za koga je potrošač stvarno potrošač, jer bez obzira na to da li je reč o sporu vrednom hiljadu ili milion dinara svakom problemu pristupaju na profesionalni način – rekla je Višnja Rakić, pomoćnica ministra za unutrašnju i spoljnu trgovinu, i dodala da organizacija takođe ima dragocen doprinos u izradi zakona i podzakonskih akata koje izrađuje ministarstvo, jer su na osnovu njihovih predloga i sugestija mnoga unapređena. Govoreći o pravima potrošača koja se i dalje krše, Rakićeva je istakla da iako postoji primedbi u Nacionalnom registru potrošačkih prigovora, trgovci i dalje nisu svesni svih svojih obaveza, zbog čega je potrebno edukovati trgovce i pružaoce usluga, jer kad oni poznaju zakon, potrošači neće imati problem.
Čestitajući deceniju uspešnog rada, Radomir Erić, član Gradskog veća za privredu, rekao je da je Kragujevac uvek bio otvoren za sve nove ideje, a otvaranje savetovališta za potrošače pre deset godina bila je nova ideja koju je grad prepoznao i podržao maksimalno. Benefiti koje građani ostvaruju kroz savetovalište su veoma značajni za zaštitu njihovih potrošačkih prava, ali i za naša preduzeća koja mogu doći do saznanja šta se dešava na tržištu, a privrednici da otkriju kako doći do zadovoljstva potrošača, dodao je Erić i naglasio da će grad nastaviti da podržava rad savetovališta i finansijski i logistički.